Network Marketing

9 Temmuz 2009 Perşembe

Network Marketing (MLM) Nedir?

Network Marketig Sistem


Günümüzde çok katlı pazarlama, dünya üzerinde on milyonlarca insanı içine alan, muazzam bir iş hacmi yaratan ve hemen hemen dünyanın her ülkesinde mevcut olan bir sektör haline gelmiştir. Ürünleri, "doğru insanın" kapısının önüne, inanılmaz bir süratle ve çok düşük bir maliyetle ulaştırmadaki gücü, sayısız şirket tarafından anlaşılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. Nitekim çok katlı pazarlama bugün, birçok dev yatırımcıların ve şirketlerin yatırım yaptıkları bir alandır.
Artık, başlangıçta olduğuyla kıyaslanamayacak çeşitlilikte mal ve hizmet, çok katlı pazarlama aracılığıyla tüketicilere ulaşmaktadır. Önceleri bu sektör tümüyle kozmetik ve beslenme amaçlı ürünlerden oluşurken bugün, bu kategorileri meydana getiren ürünlerin toplam iş hacmi içindeki payı, gelişmiş ülkelerde çoktan 50'nin altına gerilemiştir. Gerçekten de dünyadaki uygulamalara baktığımızda, tekstil,sigortacılık, yatırım fonları, tüketici kredileri, hukuksal danışmanlık ve internet ile telefon hizmetleri gibi alanlarda giderek artan sayıda çok katlı pazarlama şirketinin faaliyete geçmekte olduğunu görmekteyiz.


Network Marketing (MLM) Nedir?


Doğrudan satışın geliştirilmiş bir türüdür. Doğrudan satış,bir mal ya da hizmetin, tüketicilere yüz yüze bir ilişkiyle ve genellikle de evlerde, işyerlerinde ve perakende satış noktası olmayan yerlerde, bir distribütör tarafından tanıtılarak pazarlandığı bir satış yöntemidir.Network pazarlama ise, distribütörlerin, iki farklı faaliyetleri sonucunda kazanç elde edebildikleri bir doğrudan satış türüdür. Bunlardan birincisi, kişisel olarak yaptıkları satışlardan doğan kazanç; %25 ila %50 diğeri de, uygulanan plana göre, ekiplerine kayıt ettikleri kişilerin ve sonra da bu kişilerin kayıt ettiklerinin satışlarından doğan kazanç.Bu nedenle Network pazarlama, kişiye kendi bağımsız işini kurma ve geliştirme şansını sunan bir olanaktır.



Üreticiye Neler Sağlar?
Çok düşük mali yatırımlarla binlerce, binlerce kişiden oluşan bir dağıtım ağına sahip olmak ve yine çok düşük bir maliyetle ürünleri dağıtma olanağı vermesidir.Bu pazarlama sistemini uygulayan bir firmanın dağıtım masrafları, Distribütörlerine ödediği iskonto ve primlerden ibarettir.Dağıtım yöntemi olarak Network pazarlamayı seçen bir şirketin, geleneksel tarzda faaliyet gösteren bir firmanın hiç bir zaman ulaşamayacağı en uzak ilçe ve köylere kadar uzanma olanağı vardır. Geleneksel kanalların kullanıldığı yöntemde, ürünlerin gidebileceği yerler büyük ölçüde toptancılar tarafından ve onların kendi ticari beklentilerine uygun olarak belirlenirler. Oysa, herhangi bir yerde, bir Distiribütörün olması , o ürünün alıcıya erişebilmesi için yeterlidir.Ürünlerin tüketicilere tanıtımı bu dev dağıtım ağının üyeleri aracılığıyla ve yüz yüze yapıldığı için, Network pazarlama firmasının reklam harcamaları da çok düşüktür. Kullanılan bu yüz yüze tanıtım aynı zamanda gerçek hedef kitleye yönelik olduğu için de son derece etkin ve verimli bir tanıtımdır. Bu stratejik seçim, ürünlerin fiyatlarının düşük seviyelerde tutulabilmesine olanak veren ve pazarlama firmasına rekabet karşısında avantaj sağlayan diğer bir unsurdur.

Distribütörlere Neler Sağlar?
Network pazarlama sistemini seçmiş bir firmanın ekibine üye olan bir kişinin elde ettiği ilk avantaj, kendisinin ve ailesinin ihtiyacı olan ürünleri tüketici fiyatı yerine iskontolu, toptan fiyat üzerinden alabilmesidir. Bu, firmadan firmaya değişmekle birlikte, genellikle % 25 ile % 50 arasında indirimli bir alışveriş olanağı demektir. Bu yarar, bir tüketici olarak elde edilen yarardır ve geniş bir ürün yelpazesine sahip olup bir ailenin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabilen bir firmanın ekibinde bulunan Network pazarlamacılar için asla küçümsenmeyecek bir avantajdır.İkinci avantaj, satış yaptıkça gelir hanesine yazılacak olan satış karıdır. Bu kazanç, özellikle faaliyete yeni başlandığı, henüz ekibin oluşmadığı ilk aylarda gelirin önemli bir bölümünü oluşturur. Network pazarlamada kapı kapı dolaşarak satış yapılması beklenmediği ve hatta çoğu zaman teşvik de edilmediği için, Network pazarlamacı satışlarını yakın çevresinde yoğunlaştırır; kolay satış gerçekleştirip yüksek kazanç elde eder.Üçüncü ve aslında en önemli yarar ise ekip oluşturması sonucunda, firmanın teşvik planına ve ekibin performansına göre elde edilecek olan iskontolar ve primlerdir. Network pazarlama sisteminin motoru, itici gücü, bu iskonto ve primlerdir. Bir başka deyişle, Network pazarlamanın sunduğu iş olanağıdır. Ekip kurarak kazanılan iskonto ve primler, Network pazarlama sisteminin uygulandığı tüm ülkelerde gerçek zenginler yaratmıştır.

Ekonomiye Ne Gibi Yararlar Sağlar?


Çok katlı pazarlamanın, ekonomiye son derece önemli katkıları vardır. Öncelikle, onbinlerce, yüzbinlerce insana, iş ve kazanç olanağı sağlayarak, bu kişilerin eksik istihdamlarını önleyerek önemli bir değer sağlar. Çok katlı pazarlama, bireylere son derece düşük maliyetle ve kolaylıkla kendi işlerini başlatabilme olanağını sunar.


Konunun bir de diğer cephesi, yani, mal ve hizmet üreticileri cephesi vardır. Buradan bakıldığında ise çok katlı pazarlamanın, ürünlere, reklam gerekliliğinden ve raflardaki diğer ürünlerle rekabet etme zorunluluğundan kurtulmuş olarak, süratle nihai tüketiciye ulaşmalarına olanak verdiği görülür.


Çok katlı pazarlama, dünya üzerindeki her ülkede ve her toplumda başarıyla uygulanabilen bir pazarlama yöntemidir.

DİKKAT: NETWORK Ü PİRAMİT ORGANİZASYONLARLA KARIŞTIRMAYIN!!!!


Piramit Organizasyon Nedir?


En bilinen örneği zincir mektuplar olan piramit organizasyonlar, çok katlı pazarlama uygulamalarıyla sıklıkla karıştırılırlar. Oysa bir piramit organizasyon, gerçekte bir doğrudan satış yöntemi bile değildir. Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu WFDSAnın da ilan ettiği gibi piramit organizasyonlar, bireyleri "dolandırma" amacıyla kurulurlar.

NE KADAR İSTİYORSAN IZ O KADAR KAZANIN !! BU TİCARET SİZİN !!


WORK PRESS(Network marketing alanında en saygın dergi) 7 Kasım 2003 tarihli yayınından alıntı


"günümüzde;
500 000 000 kişinin çok çok üzerinde network çalışanı var, bunların;
%20'si 12bin $,
%6'sı 50bin-100bin $ arası,
%3'ü 100 000$ üzerinda bir kazanca sahip,
5 000 000 kişi şimdiden dolar milyoneri."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder